Kwartet met klokkijken

Na een kwartet met digitale tijd waar alleen de hele uren op voorkwamen werd het in mijn groep echt tijd voor een nieuw kwartet. Zoals met halve uren, kwartieren.

Kwartet digitale tijd - halve uren en kwartieren

Via Facebook deed ik vorige week een oproep voor tips en wensen bij dit kwartet. Super bedankt voor de reacties die ik daarop kreeg. Tof om goede aanvullingen te krijgen. Zo heb ik er een extra kwartet bij gedaan over ‘rond 12 uur’. Ook werd de suggestie gedaan om elk kwartet een andere kleur te geven. Dit is wel duidelijker maar ik verwacht dat de leerlingen dan niet meer het thema noemen maar de kleur.

Download het kwartet en kijk of je er wat aan hebt in je groep. Het zal in elk geval je leerlingen niet schaden, daar ben ik van overtuigd.

Kwartet digitale tijd – halve uren en kwartieren

Printen, lamineren en knippen en klaar! Omdat ik het formaat wat klein uit vond vallen heb ik een achtergrond velletje gebruikt zodat het formaat wat handzamer geworden is.

Veel plezier ermee!

Enneh…laat je weten of je het gebruikt?