Space Blockposter

Zoals je hebt kunnen lezen op mijn Facebook-account zijn we in mijn groep gestart met het thema ‘de Maan’. We doen dit aan de hand van het boek ‘ARMSTRONG’. Een super gaaf boek en echt een aanrader voor je klas om voor te lezen. Hierover later meer.

In het kader van dit thema (maan, ruimte, heelal, raket, planeten) had ik een leuke plaat gevonden om in 20 stukjes te laten delen via blockposter.com. Hoe het me gelukt is weet ik niet, maar ‘ineens’ kreeg ik een document met maar liefst 50 A4tjes!

En kijk naar het resultaat! Dit is toch gaaf?

image1

Na mijn update op Facebook blijven de vragen komen of ik het document wil delen of doorsturen. Vandaar dat ik het hierop plaats zodat het voor iedereen vrij te downloaden is. Dat kan dus vanaf nu hier: blockposter-raket Enneh…laat maar eens weten hoe het geworden is!

Voor het inkleuren van deze plaat (het zijn vrij grote vlakken met dezelfde kleur) hebben we vetkrijt/wasco gebruikt. Het proces van bespreken welke kleuren de plaat moet krijgen was al een groot leermoment op zich. Denk aan overleggen, luisteren naar elkaar, elkaar overtuigen en het samen eens worden. Er werden boeken bij gehaald voor de juiste kleuren van een planeet, etc. Maak er wat moois van met je groep!

Veel plezier en tot de volgende keer!